2.3.2 Information architecture
Introductie
In deze stap wordt er gekeken hoe de huidige hiërarchie van schermen en functionaliteiten opnieuw kan worden ingericht voor de nieuwe user interface. De informatie uit de sitemap is hierin meegenomen en verwerkt in een Information Architecture. Hierin is er nog geen rekening gehouden met de userflow.
Deze Information architecture is onderdeel van de deelvraag: Hoe ziet de user flow van een gebruiker eruit?
Methode
Showroom
Co-reflection
De product eigenaar, technisch expert en developer van myInsight worden meegenomen in het proces.
Resultaat
Uiteindelijk zijn er vier versies gemaakt van de information architecture. Hieronder is de laatste versie te zien.

Conclusie
De gemaakte veranderingen in information architecture V4 ten opzichte van IA V1:
De naam Dynamic Settings is veranderd naar: “Optioneel extra settings”
Deze optioneel extra settings is verplaatst naar stap 1. Info. De gebruikers kunnen dan in deze stap de extra functionaliteiten al instellen.
De gegevens (document naam, document notities, tags en contributors toevoegen) die in versie 3 in de laatste stap pas werden toegevoegd, zijn verplaatst naar stap 1.
Het aanmaken van variabels en DQL select query’s heeft nu een duidelijk eigen stap.
Het aanmaken van een rapport presentatie heeft nu een duidelijk eigen stap (presentatie).
Met behulp van de information structuur is er een beter beeld van hoe de nieuwe hiërarchie structuur van myInsight Designer is. Per iteratie is de information architecture verbeterd door kritisch te kijken naar de opzet en missende functionaliteiten/schermen toegevoegd die over het hoofd zijn gezien. Met behulp van versie 4 van de information architecture is duidelijk te zien wat binnen de scope valt en wat buiten de scope valt.
Deze information architecture zal worden gebruikt om een nette user flow te maken.
Bijlage:
Last updated