2.4.2 Advies en aanbevelingen

Introductie

Dit is nog maar het begin. Een volledig nieuwe user interface voor myInsight Designer ontwerpen met aandacht voor gebruiksvriendelijkheid is een voortdurend proces and vergt veel iteraties.

Hieronder zijn een aantal aanbevelingen voor de toekomst:

Vervolgstappen

  • Feedback uit user testing verwerken in de prototype (zie Usability Testing resultaten)

  • Op dit moment heb ik het proces om de data in te vullen voor de datavisualisatie makkelijker gemaakt door dit te "automatiseren". Daardoor is de optie om de data zelf in te vullen wel weg gevallen, maar deze optie wil je de gebruiker niet ontnemen. De optie om alsnog zelf de data in te voeren voor de visualiatie van grafieken/tabellen is nog een vraag; dit kan nogmaals aan de gebruiker worden voorgelegd.

  • Andere kleuren palet kiezen voor de prototype. De gebruikers hebben aangegeven dat de kleuren er meer uit kunnen springen dan het grijs/blauw/wit dat er nu is.

  • De toegankelijkheid volgens WCAG testen. Hiermee kan de contrast van de kleuren worden gecontroleerd en kan myInsight Designer toegankelijker worden gemaakt.

  • Op dit moment kan je alleen apart "schedules" aanmaken voor raporten, maar dat kan alleen als het rapport al bestaat. De optie om de functionaliteit "schedules aanmaken" al tijdens het maken van het rapport gebeurd, is een idee dat kan worden onderzocht.

  • Naast de Fusion Interface (de prototype) is het ook mogelijk om aangepaste rapporten te maken in XSL. Dit viel buiten mijn scope, maar het kan worden onderzocht hoe dit kan passen binnen de prototype.

Last updated